پوریا پورسرخ: در مقطعی دوست داشتم جای گلزار باشم بی بدیل دات کام: پوریا پورسرخ با اعلان اینکه گاهی به خاطر لحن و صدایش متهم به تقلید شده است، می گوید صدا و نوع بیانش در کار بازیگری گاهی موجب پیشرفت و گاهی هم مانع او بوده است. این بازیگر سینما و تلویزیون که میهمان تلفنی برنامه رادیویی «پرانتز باز» با موضوع اهمیت صدا و لحن در بازیگری بود، درباره لحن صحبت کردنش در فیلم و سریال هایی که بازی کرده است، توضیح داد: ریتم صحبتم در این سال ها تندتر شد. یکی از کارگردان ها روی این مساله حساس بود و تلاش می کرد تا من شمرده تر صحبت کنم. از حضورم در فیلم «ناسپاس» راضی نبودم؛ البته کار خودم را می گویم زحمت دوستان را زیر سوال نمی برم. بازی در فیلم «رستاخیز» را به خاطر همین پذیرفتم تا بتوانم جبران کنم، چون کار تاریخی بود و آقای درویش روی ریتم صحبت کردن بازیگران حساس بودند. آقای لطیفی هم که کارم را با ایشان شروع کردم حساسیت زیادی روی این مساله داشتند. در ابتدای کارم که بی تجربه بودم اهتمام می کردم در سریال «وفا» لحن عاشقانه ای به دیالوگ هایم بدهم. این سریال به موفقیت شخص خودم کمک کرد. صحبت های پوریا پورسرخ در ادامه با اظهارات یکی از کارشناسان برنامه همراه شد، در خصوص این که وقتی کار هنری اش را شروع کرد، برخی هفته نامه هایی که روی بورس بودند، درباره او چنین نوشتند که بازیگری فرا می رسد که مقرر است رقیب محمدرضا گلزار بشود؛ برای اینکه گلزار آن موقع معیار بود و محبوبیت داشت و چنین عبارتی به چهره و فیزیک توجه داشت. از طرفی در «وفا» که پوریا پورسرخ شیطنت های خاصی داشت، تند تند هم حرف می زد، پیش از فیزیک و چهره، صدا و بیان بود که بازیگر را به مخاطب معرفی می کرد. این بازیگر دراین زمینه تصریح کرد: این مدل هفته نامه ها ایرادی داشت و آن این بود که کنترلش از دست ما خارج می شد و وقتی این اتفاق برای من افتاد، خیلی تحت فشار قرار گرفتم. یادم هست سر کلاس «کارنامه» بودیم که یکی از اساتید درباره آقای گلزار صحبت می کردند و می گفتند کسانی که صرف چهره دارند، ممکنست سال دیگر نباشند و سپس پرسیدند آیا کسی می خواهد جای گلزار باشد؟ از آن کلاس فقط من دستم را بالا بردم. بالاخره آقای گلزار سوپراستار است و جایگاه دست نیافتنی دارد. الان می بینیم که هنوز هم آقای گلزار هست. وقتی کسی طرفدار دارد باید به او احترام گذاشت و البته او هم مثل هر بازیگر دیگری، نقش خوب و بد دارد. پورسرخ به صحبت هایش افزود: بحث صدا به من داشت لطمه می زد و اَنگ تقلید می خورد. صدا، در خیلی از مواقع موجب پیشرفت من شد و در بعضی مواقع هم که اَنگ تقلید می خورد، مقداری مانع بود. او دراین زمینه به بازیگران دیگری هم اشاره نمود و اظهار داشت: من معتقدم بازیگری مانند حامد بهداد در فیلم بد هم خوب بازی می کند، اما من در فیلم خوب، خوب و در فیلم بد، بد هستم؛ برای اینکه اصولا اهل چالش زیادی نیستم. نظرم را می گویم نظر کارگردان را می شنوم و می دانم نظر کارگردان ارجح است؛ بدین سبب شکل همان چیزی که او خواسته می شوم. برای همین با برخی از کارگردان ها که بیشتر حساسیت دارند، خروجی موفق تری دارم. در زندگی هم بسیار نصیحت پذیر و حرف گوش کن هستم. به گزارش بی بدیل دات کام به نقل از ایسنا، «پرانتز باز» کاری از گروه برنامه های مستند و ترکیبی رادیو نمایش، دوم مهر ماه با عنوان سینمایی «عیار چهارده» به تهیه کنندگی و سردبیری مارال دوستی، اجرای مجید واشقانی و کارشناسی علیرضا بهرامی، نغمه دانش و فرانک آرتا، ساعت ۲۱ از موزه بتهوون بصورت زنده به روی آنتن رادیو نمایش رفت. منبع: بی بدیل دات كام 1400/07/03 09:09:17 5.0 / 5 769 تگهای خبر: برنامه , برنامه رادیویی , تلویزیون , رادیو این مطلب را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط چهره های ماندگار مازندران مورد تجلیل قرار گرفتند جشنواره عمار در لبنان حضور داشته باشد برگزاری یادمان بخشی عیسی قلی پور دور دوم اجرای بی پایانی با الهام شعبانی و حدیث میرامینی نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۵