بی بدیل  - Bibadil
25 مهر 1403   16 اکتبر 2024
نام کاربر:
کاربر مهمان



به جامعه مجازی بی بدیل بپیوندید... ورود ثبت نام

کلاهبرداری با نسخه جعلی برد پیت

کلاهبرداری با نسخه جعلی برد پیت به گزارش بی بدیل دات کام، پلیس اسپانیا پنج نفر را به افترا کلاهبرداری از دو زن با جعل هویت برد پیت ستاره هالیوودی دستگیر کرد.


به گزارش بی بدیل دات کام به نقل از ایسنا، طبق اطلاعیه ای که از طرف نیروی پلیس گاردیا سیویل اسپانیا انتشار یافت، متهمان بوسیله یک صفحه اینترنتی طرفداران این بازیگر برنده جایزه اسکار، با دو زن تماس برقرار کردند و به آنها القا کردند که رابطه عاطفی با وی دارند و سپس بطور ظاهری زنان را تشویق به سرمایه گذاری در پروژه های جعلی کردند.
در جریان این کلاهبرداری یک زن، از منطقه جنوبی اندلس، مبلغ ۱۷۵ هزار یورو را از دست داد، در صورتیکه زن دیگر از منطقه باسک شمالی نیز ۱۵۰ هزار یورو در این کلاهبرداری ضرر کرد.
پلیس اظهار داشت: «این مجرمان سایبری برای به دام انداختن قربانیان خود، رسانه های اجتماعی آنها را مطالعه کرده و پروفایل روانشناختی از آنها تهیه کردند و از این راه متوجه شدند که هر دو زن افرادی لطمه پذیر هستند که از محبت کافی برخوردار نبوده و گرفتار افسردگی هستند.. آنها همین طور از پلت فرم های پیامرسان فوری بهره برده و با این دو زن پیام ها و ایمیل هایی رد و بدل کردند تا به جایی برسند که این زنان باور کنند که درحال چت کردن بوسیله واتساپ با خود برد پیت هستند، کسی که به آنها وعده یک رابطه عاشقانه و آینده ای مشترک داده بود».
به گزارش گاردین، پلیس پنج نفر را همچون روسای گروه کلاهبرداری را در این رابطه در منطقه جنوبی اندلس دستگیر کرده و در اقدامی عملیاتی پنج خانه را مورد بازرسی قرار دادند و چندین تلفن همراه، کارت بانکی، دو کامپیوتر و یک دفترچه یادداشت را که حاوی عبارات استفاده شده توسط کلاهبرداران برای فریب قربانیان بود، ضبط کردند.
ماموران همین طور توانستند ۸۵ هزار یورو از مبلغ کلاهبرداری شده از دو زن را بازیابی کنند.



1403/07/03
11:53:27
5.0 / 5
161
تگهای خبر: اینترنت , بازی , برند , جایزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
تمام حقوق معنوی سایت بی بدیل طبق قوانین مالکیت معنوی محفوظ میباشد
درباره ما  پیشنهادات  تبادل لینک
سایت بی بدیل دات کام  ،