بی بدیل  - Bibadil
25 مهر 1403   16 اکتبر 2024
نام کاربر:
کاربر مهمان



به جامعه مجازی بی بدیل بپیوندید... ورود ثبت نام
فلاح مطرح كرد؛

نخستین اجرای نمایشی عروسک های دارا و سارا در هفته ملی کودک

نخستین اجرای نمایشی عروسک های دارا و سارا در هفته ملی کودک به گزارش بی بدیل دات کام، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: در هفته ملی کودک، عروسک های نمایشی دارا و سارا برای نخستین بار، اجرا دارند.



به گزارش بی بدیل دات کام به نقل از مهر، نشست خبری هفته ملی کودک امروز شنبه ۱۴ مهر با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محل این کانون برگزار گردید.
فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این برنامه اظهار داشت: یکی از صدمه ها در کشور، دیده بانی برای پشتیبانی از حقوق کودک و نوجوان نداریم و اگر دیده بانی داریم، حقوق کودکان به شکل مستمر دنبال نمی گردد. تلاش می نماییم مدافع و پیگیر حقوق کودک و نوجوان باشیم که این پیگیری از بودجه ریزی تا برنامه هاست.
وی اضافه کرد: کودک و نوجوانان نه آگاه به حقوق خود هستند و نه توان استیفای آنرا دارند و در این خصوص هنوز نشست های قانون گذاری در حقوق کودک و نوجوان نداریم. همینطور در حوزه شاخص سازی و استانداردسازی محصولات و نماد باید کار شود و مدافع حقوق کودک و نوجوان باشیم. همینطور نشست هایی با مرجع ملی کودک داشیم و طرحی داریم که ساختار اجرایی و پیگیری قانونی حقوق کودک و نوجوان را پیگیری نماییم.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: از سال قبل سند فعالیتهای فضایی و سند شورایعالی فضایی کشور در حوزه کودک مذاکره شد که پیش نویس آن تعیین و در راه تصویب قرار دارد. دارا و سارا به شکل عروسک های صامت بودند اما حالا عروسک های نمایشی هستند و بنا دارد اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان هم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیما، مراکز استان ها داشته باشد و نخستین اجرای آن، عصر پنج شنبه در سالن بهنام محمدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهد بود.
فلاح به جزئیات برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک اشاره نمود و افزود: در ایام ۱۷ و ۱۸ مهر ثبت نام در مراکز کانون مجانی است. همینطور روز گذشته برای نخستین بار اولین مسابقات رباتیک کودکان در چهارمحال و بختیاری برگزار گردید. در تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه برنامه هفته کودک متناسب با اقتضائات و شرایط برگزار می گردد. نمایشگاه هایی هم از آثار اعضای کانون در تمام مراکز کانون برگزار می گردد. همینطور کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی مجانی در این هفته در مراکز کانون خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: در هفته ملی کودک، پیک امید به مراکز کم برخوردار می رود، اظهار داشت: حضور دانش آموزان را در این هفته در مراکز کانون داریم. ضمن این که کارگاه های جلوگیری از صدمه های اجتماعی و سلامت روان و معرفی اورژانس ۱۲۳ را برگزار می نماییم.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کاشت نهال از جانب اعضای مراکز کانون اشاره نمود و اضافه کرد: در طول این هفته به ملاقات کودکان بستری در بیمارستان های کودکان می رویم؛ همینطور هر روز نشست های علمی هم داریم که امروز نشست «خانواده موفق، کودک موفق» برگزار گردید. در این هفته در سایت دی جی کانون با ۲۵ درصد تخفیف، محصولات کانون عرضه می شود. مقرر است هزار کلاس درس مناطق محروم به کتابخانه تخصصی با کتاب های کانون تجهیز شوند که در هفته ملی کودک، ۱۰۰ کلاس منطقه محروم مجهز شوند.
فلاح، تخفیف کانون زبان، تعیین سطح زبان، قدردانی از فعالان حوزه کودک، برگزاری نشست بچه های روز گذشته با بچه های امروز، تریبون کودک و تشکیل جلسه شورای نوجوان را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و اضافه کرد: جشنواره ملی نقاشی ایران و چین با عنوان مشترکات فرهنگ خانواده سه شنبه با حضور سفیر چین در ایران برگزار می گردد. تلاش می نماییم برای دارا و سارا تولید انیمیشن و محتوا نماییم و تولید کتاب برای دارا و سارا و بازار فرهنگی برای آن خواهیم داشت. ۴۰ مرکز کانون در سرتاسر کشور خدمات به کودکان با نیازهای ویژه می دهد و در این خصوص تفاهم با سازمان آموزش و پرورش استثنایی داریم و کارگاه برای مربیان در مرکز سندرم داون برگزار شد که این مرکز در پارک فدک بوجود آمد و در هر استانی هم یک مرکز برای کودکان سندرم داون افتتاح می گردد.

در فکر تولید پویانمایی عروسک های دارا و سارا هستیم

در ادامه محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: در هفته ملی کودک کارگاه آموزش فیلم سازی با تلفن همراه داریم و چگونه مونتاژ و صداگذاری به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود. وی از اکران روزانه فیلم در سینما کانون اطلاع داد و اضافه کرد: تماشاخانه سیار کانون در هفته ملی کودک به ۸ استان سفر می کند و همینطور یک تماشاخانه سیار هم به جشنواره کودک اصفهان می رود. معاون تولید کانون پرورش فکری اظهار داشت: گروههای تئاتر کانون به بیمارستان ها و مناطق محروم می روند و اجرای نمایش دارند. یک گروه نمایش جانبازان داریم که به مدت ۴ روز به شکل مجانی در مرکز تئاتر برای کودکان، اجرای نمایش دادیم. در فکر تولید پویانمایی عروسک های دارا و سارا هستیم. همینطور درحال نگارش فیلم نامه هستیم و سفارش کار دادیم. متعلقات این عروسک ها در گذشته ۲۵ تعداد بود که حالا به ۵۵ تا ۶۰ عنوان خواهد رسید.


منبع:

1403/07/14
20:29:39
5.0 / 5
98
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
تمام حقوق معنوی سایت بی بدیل طبق قوانین مالکیت معنوی محفوظ میباشد
درباره ما  پیشنهادات  تبادل لینک
سایت بی بدیل دات کام  ،