به گزارش بی بدیل دات كام به نقل از مهر، دومین نشست «نقد آهنگسازی معاصر ایران» با بررسی آثار استاد احمدپژمان آهنگساز ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۲ آذر در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار می گردد. در این نشست كه با اجرای علی عظیمی نژادان برگزار می شود، احمد پژمان به بررسی دوره های مختلف آهنگسازی و دیدگاهش درحوزه موسیقی می پردازد.
بررسی «انعكاس هویت ایرانی» در آثار پژمان با نگاهی به قطعه «عیاران» توسط محمد رضا فیاض آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده سنتور، برپایی میزگرد تخصصی بررسی برخی آثار احمد پژمان با حضور هوشنگ كامكار آهنگساز، مهران پورمندان آهنگساز و آرمان نوروزی آهنگساز و پژوهشگر بخش های دیگر این برنامه است.
نشست های «نقد و بررسی آهنگسازی معاصر ایران» هر ماه با حضور آهنگسازان و موسیقی پژوهان با نقد آثار یكی از آهنگسازان موسیقی اركسترال ایران در فرهنگسرای ارسباران برگزار می گردد.
اولین جلسه این نشست اول آبان به نقد و بررسی آثار و آرای استاد حسین دهلوی اختصاص داشت.
برگزاری «رسیتال پیانو كلاسیك» با هنرمندی كیومرث پیرگلو
«رسیتال پیانو كلاسیك» با هنرمندی كیومرث پیرگلو ساعت ۲۰ روز جمعه ۳ آذر در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می رود.
در این كنسرت قطعاتی از آهنگسازان برجسته موسیقی كلاسیك، اسكارلاتی (سونات های دوماژور، ر ماژور، سی مینور)، مانوئل دوفایا (رقص آتش)، آلبنیز (سوییت اسپانیایی)، گرانادوس (والس های اسپانیایی شماره ۲ و ۵) و بتهوون(سونات شماره ۲۵ و پاتتیك) و هم قطعات خاطره ۳ و ۵ از آثار كیومرث پیرگلو نواخته می گردد.
كیومرث پیرگلواز جمله هنرمندانی است كه ساز سنتور را نزد استاد فرامرز پایور آموخت. این هنرمند بعد از گرایشات فراوانی كه به موسیقی كلاسیك داشت به فراگیری پیانو، سلفژ هارمونی، اركستراسیون، كنترپوان، انستروماناسیون یادگیری سنتور، چاپ و انتشار آثار استادان موسیقی و نگارش نت های چاپ شده پرداخت.
پیرگلو با بهره گیری ساز پیانو نزد استادان جهانی موفق به دریافت دیپلم پیانو از بلژیك و سوئد شد. او همینطور تحصیلات خویش را در مقطع دكترای اتنوموزیكولوژی از دانشگاه ملبورن استرالیا به آخر رساند. آلبوم های «سه رخ»، «پردیس»، «شاعرانه های پیانو» بعضی از آثار این هنرمند هستند.